pobierz
demo

Okna w PRO100 Kray

akademia projektowania
Podstawową zasadą pracy w Kray'u jest zasada wiernego odwzorowania rzeczywistości w renderowanej scenie. W przypadku okien jest to tym ważniejsze, że światło dostające się do pomieszczenia przez okno ma wpływ na całość wizualizacji.

Kluczowym dla uzyskania realistycznej wizualizacji jest ustawienie odpowiednich parametrów materiału na szybie. Drugim elementem jest realne oświetlenie sceny, tak aby światło oświetlało pomieszczenie przez okno.

Szkło okienne jest bezbarwne, gładkie i lekko zwierciadlane. Można założyć, że szyba okienna posiada następujące właściwości:
 
Przezroczystość: 95 - 95% światła "przechodzi" przez szybę na drugą stronę.

Efekt zwierciadlany: 5 - 5% światła zostaje przez szybę odbite.

Gładkość: 100 - zarówno zarówno światło przechodzące przez szybę, jak od niej odbite nie jest rozpraszane.Widok przez szybę i odbicie nie są rozmyte.


Pomieszczenie oświetlone jest światłem rozproszonym i słonecznym tylko przez okno. Jego ilość, czyli pora dnia (dzień/noc) regulowana  jest ilością światła rozproszonego i słonecznego dostającego się do projektu. Na ścianie "za szybą" dodana została tekstura lasu. Wszystkie ściany oprócz ściany z oknem są "zamknięte". Nie wpada przez nie do projektu światło.
 

Uwaga: Tak jak w rzeczywistości ustawienie niskiej przezroczystości spowoduje zaciemnienie sceny (mniej światła wpada przez mniej przezroczystą szybę), a niskiej gładkości - rozproszenie światła powodujące zarówno rozmycie odbicia w szybie jak i obrazu za oknem.

Poniżej przedstawiamy przykłady zastosowania powyższych zasad w różnych scenariuszach.
 
 
 

Komentarze 0

Nie dodano jeszcze żadnych opinii.